معرفی بهترین کولر گازی 12 هزار + قیمت روز

  • ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • دیدگاه‌ها برای معرفی بهترین کولر گازی 12 هزار + قیمت روز بسته هستند نظر
  • Fatemeh Nazari
5/5 - (2 امتیاز)

راهنمای خرید بهترین کولر گازی 12 هزار سرمایش و گرمایش { کم مصرف } + قیمت روز

به توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و گرم شدن هوا نیازمند دستگاه های سرمایشی نظیر کولر گازی می باشیم که در این مقاله شما را با بهترین کولر گازی های موجود در بازار آشنا می کنیم و به شما مزیت ها و معایب آن ها را شرح می دهیم.

متاسفانه قیمت کولر گازی افزایش داشته و همچنین در فصل گرما افزایش قیمت بیشتری را شاهد هستیم پس در نتیجه باید ابتدا بررسی کنید مدل های موجود در بازار را و بهترین کولر را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

کولرگازی چیست ؟

به طور کلی کولر گازی وظیفه جذب هوای گرم داخل  و تولید هوای خنک و مطبوع از طریق فرایند تبخیر مایع مبرّد به گاز در اواپراتور کولر را دارا می باشد . کولر گازی از یک بخارکننده جهت جذب گرمای هوا (اواپراتور)، یک کمپرسور جهت متراکم کردن گاز مبرّد، یک کندانسور بیرونی جهت خنک کردن مبرد، شیر انبساط تشکیل گردیده است .کولر های گازی را می توان به دو دسته  کولرهای دو تکه یا همان اسپلیت ها و کولر گازی یک تکه (پنجره ای یا پرتابل) تقسیم بندی نمود .
کولر گازی دو تکه یا همان اسپلیت ها از دو پنل داخلی و پنل خارجی (کندانسور) تشکیل گردیده است . بخش داخلی را ، یونیت داخلی یا پنل داخلی (اواپراتور) و همچنین بخش خارجی را ، یونیت خارجی یا پنل بیرونی (كندانسور)می نامند.

خرید کولر گازی 12 هزار

پیشنهاد:
خرید 36 مدل سینمای خانگی پر قدرت

انواع کولر گازی های 12 هزار

  • کولر گازی یک تکه یا پشت پنجره ای

این مدل قدیمی ترین نوع کولر گازی بوده و محل نصب آن پشت پنجره می باشد اما مصرف برق بسیار بالایی دارد

  • کولر گازی دو تکه یا اسپیلت

این مدل یکی از آشنا ترین کولر گازی ها برای عموم می باشد که شامل یک یونیت می باشد و بر روی دیوار محل مورد نظر نصب می شود و توسط کنترل مدیریت می شود, همچنین یک کمپرسور و کندانسور در قسمت بیرونی نصب شده که توسط یک لوله مسی به یکدیگر متصل هستند و باعث خنک شدن هوا می شود. این نوع کولر گازی دارای مدل های پر مصرف , معمولی و اینورتر که همان کم مصرف می شود می باشد.

  • کولر گازی پرتابل یا قابل حمل

این مدل کولرگازی بصورت یک تکه بوده و توسط یک لوله هوای گرم داخل اتاق را به بیرون از آن محیط خارج می کند اما این مدل ظرفیت های پایینی را دارا می باشد و فقط برای محیط های کوچک ( نهایت ۱۵ متر )  قابل استفاده هستند اما به راحتی قابل حمل می باشند.

  • کولر گازی ایستاده

این مدل کولر گازی با ظرفیت های بالایی ارائه می شوند و برای فضا هایی همتنند تالارها , مساجد و … مناسب می باشد این مدل هم دو تکه می باشد و امکان جابجایی را دارا نمی باشد.

  • کولر گازی سقفی

این مدل کولر گازی بصورت توکار در سقف قرارداده شده که قیمت های بسیار بالایی داشته و برای محیط های بسیار بزرگی همانند هایپر مارکت ها استفاده می شود

خرید کولرگازی

نکاتی که قبل از خرید کولر گازی 12 هزار باید در نظر داشته باشیم

  1. ابتدا متراژ را در نظر بگیرید اگر برای یک اتاق تمایل به خرید کولر گازی دارید هیچ وقت از ظرفیت های بالا استفاده نکنید زیرا اتاق به قدری سرد می شود که قابل تحمل نمی باشد ( هر چقدر هم که گرمایی باشید فایده ای ندارد )
  2. کنتر برق خود را بررسی کنید که تا چند امپر توانایی کشش برق را دارد در صورتی که کنتر برق شما تحمل میزان امپر کولر را نداشته باشد فیوز منزل شما می پرد و یا مینیاتوری منزل شما خاموش می شود
  3. حتما سیمی را بصورت جدا برای کولر گازی در نظر بگیرید که وسیله ی دیگری به آن متصل نباشد
  4. از فروشگاه هایی خرید کنید که به شما درست توضیح داده و محصولات خود را گارانتی می کنند
پیشنهاد:
خرید بهترین بخارشوی سیلندری

روش هایی برای نگهداری کولر گازی 12 هزار

  • کولر گازی را بصورت سالانه سرویس کنید حتی اگه خنک کنندگی را دارا باشد اما ممکن است به علت فشار گاز لوله به کمپرسور اسیب برسد.
  • حتما پنل داخلی را شستشو دهید زیرا گرد و خاک باعث افت فشار باد می شود و در انتها باعث سوختن موتور می شود.
  • هر ماه فیلتر های درون پنل را خارج کنید و بصورت کامل شستشو دهید که کاری بسیار آسان می باشد
  • دما خنکی کولر گازی را بین ۲۴ تا ۲۶ قرار دهید تا هر از چند گاهی کولر خاموش شده و استراحت کند

 

با توجه به مسائل گفته شده ما برای شما ۱۰ مدل از بهترین کولر گازی های ۱۲ تا ۱۴ هزار را آماده کرده ایم که در بازار موجود و آماده سفارش می باشند.


به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
[recent_products per_page="12" orderby="date"]
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای معرفی بهترین کولر گازی 12 هزار + قیمت روز بسته هستند دیدگاه برای این نوشته

__(Comments are closed.,'kubrick')