خرید بهترین بخارپز پارس خزر

  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
  • 0 نظر
  • Fatemeh Nazari
5/5 - (1 امتیاز)

بخارپز کردن، روشی سالم برای پخت غذاست که کاربرد زیادی در پخت سبزیجات دارد. در این روش بیشتر مواد مغذی و ویتامین ‌ها و ارزش های مواد غذایی حفظ می‌شود؛ به ویژه سبزیجات که ویتامین‌ های آن‌ ها با حرارت ازبین ‌می‌روند. با بخارپز نمودن غذاها می توانید غذایی صد در صد سالم و رژیمی را تهیه کنید. بخارپزهای پارس خزر برنامه های زیادی مانند بخارپز کردن سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی، تخم مرغ و برنج را دارند. همچنین بخارپز‌ها توانایی گرم نگه‌داشتن غذا و پخت برنج و سوپ را هم نیزدارند.

بخارپزهای پارس خزر به دلیل بخاردهی سریع و قدرتمندشان می توانند عطر و طعم موادغذایی را به خوبی نگهدارند. مصرف غذای بخارپزشده، احساس یک غذای ارگانیک ،سالم و رژیمی را به شما می‌دهد. در ادامه به راهنمای خرید بخارپز و معرفی بهترین بخارپز های موجود در بازار میپردازیم.

خرید بخارپز پارس خزر

پیشنهاد:
خرید بهترین بخارپز

 مزایای استفاده از بخارپز پارس خزر

  • حفظ ارزش مواد غذایی

با بخارپز کردن تمام ویتامین ها و خاصیت مواد غذایی در غذای شما حفظ می شوند. همچنین تمام آب مواد خوراکی تبخیر و خشک نمی شود. این روش پختن غذا نیازی به روغن‌ ندارد و با توجه به ضررهای روغن برای سلامتی این موضوع بسیار حائز اهمیت است. روش های دیگری برای پخت غذا بدون روغن مانند آب پز کردن وجود دارند، اما در این صورت اکثر مواد مغذی و ویتامین ها، داخل آب رفته و با جوشیدن از بین می روند.

  • طرز استفاده آسان

با استفاده از بخارپزها می‌توان مقدار زیادی غذا بدون استفاده از ظروف دیگررا تهیه کرد. همچنین بخارپزها ظرفیت های گوناگونی دارند که می توانید با توجه به حجم غذای مورد نظر آن ها را انتخاب کنید.

  • قابلیت های سبد بخارپز

بیشتر بخارپزهای برقی و گازی سه سبد روی یکدیگر برای نگهداری مواد غذایی دارند که در زیر این سبدها سوراخ های کوچکی وجود دارند. این سبدها به دو صورت هستند که عبارتند از سبدهایی با سایز متفاوت و یکسان . وقتی سایز سبدها با یکدیگر متفاوت است، می‌توان آن‌ها را درون هم گذاشت، به همین دلیل جای کمتری هنگام نگه داری نیاز دارد، اما نمی توان آنها را هنگام پخت را جابه جا کرد.اما هنگامی که سایز سبدها مانند یکدیگر باشد می توان در هنگام پخت، طبقات را جابه جا کرد تا میزان پخت مواد غذایی به یک اندازه باشد. در این گونه از بخارپزها اگر میزان مواد غذایی کمتری داشتید می توانید تعداد طبقات را کمتر کنید.

  •  قابلیت پخت برنج، تخم‌مرغ و سوپ

پخت برنج

بیشتر بخارپزهای جدید و امروزی، شامل ظرفی برای پخت برنج می باشند. این ظرف  در یکی از جایگاه های بخارپز قرار می گیرد و به کمک آن برنج  پخته می شود. در این روش زمان تقریبی پخت برنج بین یک ربع تا 45 دقیقه می باشد و در نهایت برنج خوبی آماده می شود و نیازی به وسیله دیگری برای پخت برنج ندارید.

بخارپز کردن تخم‌مرغ

درصورتی که به دنبال آماده کردن تخم‌مرغ با بخارپز هستید می بایست به دنبال بخارپزی باشید که دارای سبد جاتخم‌مرغی باشد تا بتوانید تخم‌مرغ ها را در آن قرار دهید و بپزید.

آماده کردن سوپ

در برخی از این دستگاه های بخارپز می توان سوپ آماده کرد. در این صورت در پایین بخارپز یک سینی قرار می گیرد که  اگر مواد غذایی سرریز شدند در این سینی جمع شوند.می توان این سینی را از دستگاه خارج کرد و شست.

انواع بخارپز پارس خزر

در زمان خرید بخارپز می بایست به نوع بخارپز، اندازه و گنجایش، جنس و به برند تولید کننده آن دقت کنید. در بازار مدل های گوناگونی از بخارپزهای صنعتی و خانگی موجود می باشد.برای مصارف خانگی می توان از سبدهای بخارپز و یا بخارپزهای برقی بهره گیری کرد.

بخارپز پارس خزر

پیشنهاد:
خرید بهترین گبه ماشینی مستطیل

انواع سبدهای مخصوص بخارپز پارس خزر

  1. سبدهای تاشو: میتوان مواد غذایی را در این سبدها قرار دهید وسبد را داخل قابلمه ای که در آن آب ریخته شده بگذارید و سپس با بستن درب قابلمه، آن را روی حرارت قرار دهید. با جوشیدن آب، بخار حاصله منجر به پخت غذای درون سبد می شود.
  2. سبدهای ثابت: این سبدها داخل هر ظرفی قرار نمی گیرند و با ظرفی که سبد در آن قرار می گیرد فروخته می شود. در پایین سبدها پایه‌های کوچکی قرار دارد که سبد را از کف قابلمه بالاتر قرار می دهد. در بالای سبد یک دسته قرار گرفته که به وسیله آن می‌توان سبد تکان داد.

جنس‌ سبدهای بخارپز

سبدهای بخارپز گونه های مختلف فلزی مانند استیل ضد‌زنگ،آلومینیومی، سیلیکونی، بامبو یا مناسب قرار دادن داخل مایکروویو را شامل می شوند.

  • سبدهای فلزی بخارپز از جنس استیل ضدزنگ

این سبدها محکم و بادوام می باشند منتها رسانای خوبی برای حرارت نمی باشند. به همین دلیل کف برخی از ظروف استیل را با آهنربا می پو شانند.

  • سبدهای فلزی بخارپز از جنس آلومینیوم

این سبدها سبک و مقاوم هستند و حرارت را به‌خوبی انتقال می دهند. به همین دلیل آب در این ظروف زودتر به جوش می‌آید و مواد خوراکی زودتر می پزند.  فلز آلومینیوم با مواد قلیایی و اسیدی واکنش می دهد و ممکن است وارد غذا شود و باعث بروز بیماری در بدن شود.

  • سبدها‌ی بخارپز از جنس پلاستیک

این سبدها از پلاستیک های متفاوتی تولید می شوند و با قیمت پایین در دسترس می باشند. یکی از خصوصیت های خوب آنها سبک و قابل حمل بودنشان می باشد.

  • سبد‌های بخارپز از جنس بامبو

این سبدها با قابلمه و یا تابه استفاده می شود و مستقیم روی حرارت قرار نمی گیرد. همچنین به دلیل جنس بامبویی که دارند احتیاج به مراقبت بیشتری دارند، سایز آنها کوچک می باشد و نمی توان مقدار زیادی از غذا را با آن ها بخارپز کرد.

  •  سبدهای بخارپز مناسب مایکروویو

این مدل از سبدها جنس پلاستیک و سیلیکونی دارند. جنس سیلیکونی منعطف است و هنگام جابه جایی باید مراقب باشید مواد به بیرون نریزد.

پیشنهاد:
معرفی و خرید بهترین مدل غذاساز
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
[recent_products per_page="12" orderby="date"]
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه