خرید بهترین بخاری گازی راد سیستم

  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • 0 نظر
  • Fatemeh Nazari
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از پر مصرفترین وسیله هایی که در فصل زمستان کاربرد دارد بخاری گازی می باشد و برای گرم نگهداشتن خانه حتما بایستی از این وسیله استفاده کنید.امروزه در آپارتمان ها دیگر از بخاری استفاده نمی کنند و اکثر مردم از وسیله گرمایشی مثل شوفاژ استفاده می کنند منتها خانه های ویلایی بیشتر از بخاری استفاده می کنند.بخاری ها در مدل و طرح های مختلف و گوناگونی در بازار عرضه می گردند که میتوانید بنابر فضایی که در اختیار دارید ابعاد مناسب را انتخاب و تهیه کنید.

برخی از افراد هنگام خرید این وسیله به هیچ چیزی توجه نمی کنند و تنها آن را تهیه میکنند منتها بایستی بگوییم مهمترین نکته ای که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید ابعاد آن می باشد که نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ دقیقا متناسب با فضایی که برای این کار در نظر گرفته اید باشد. چنانچه خانه شما بزرگ باشد گرفتن بخاری کوچک فایده ای ندارد و به صورت لازم خانه شما را گرم نمی کند

خرید بخاری گازی راد سیستم

پیشنهاد:
60 مدل بخاری گازی شیک و مدرن

انواع مختلف بخاری گازی راد سیستم

  • بخاری گازی با دودکش راد سیستم

بخاری گازی های دودکش دار بهترین گزینه برای استفاده خانگی می باشند که در طرح و مدل های مختلف و گوناگونی در بازار عرضه می شوند. یکی از اساسی ترین و مهم ترین نکته ای که هنگام خرید این سری از محصول ها بایستی در نظر داشته باشید برچسب انرژی آن می باشد. هرمقدار که این برچسب سبز تر باشد انرژی مصرفی کمتری خواهد داشت.

  • بخاری گازی بدون دودکش راد سیستم

از این مدل از محصول ها به هیچ عنوان نباید در فضاهای بسته استفاده کنید و بیشتر برای فضاهایی مانند مغازه ها و یا سالن هایی مناسب هستند که هوا به علت رفت و آمدهای زیاد و یا باز و بسته شدن درب در جریان می باشد و از تهیه آن برای خانه خود اکیدا خودداری فرمائید. در صورتی که میخواهید این محصول را تهیه کنید توجه داشته باشید که مجهز به سیستم ODS باشد که به آن سیستم حساس به میزان اکسیژن نیز گفته می شود. این سیستم مسئول کنترل مقدار اکسیژن در محیط اطراف را بر عهده دارد ، هنگامی که مقدار اکسیژن در محیط به 18% و یا کمتر برسد به شکل اتوماتیک گاز را قطع می کند.

  • شومینه

شومینه ها در دو مدل گازی و طرح چوب در بازار عرضه می شوند. شومینه چوب سوز به طبیعت آسیب میرساند و شومینه گازی ، مصرف گاز زیادی دارد و به صرفه نمی باشد

مصرف بخاری گازی راد سیستم چه مقدار است؟

اکثر بخاری گازی هایی که وجود دارند رده انرژی E و   D دارند همچنین مقدار بازدهی کمی دارند ، برخی از محصول ها در رده انرژی G وجود دارند و متاسفانه برخی از افراد به علت کم بودن قیمت آن را تهیه می نمایند و به رده ی انرژی توجه زیادی نمی کنند. در صورتی که به دنبال خرید یک بخاری گازی خوب می گردید بهتر است محصولی را تهیه کنید تا از رده ی انرژی کمتری برخوردار باشد.

مقدار تولید گرمای بخاری گازی راد سیستم چه مقداری است؟

هر کیلو وات یا کیلو کالری انرژی تقریبا 10 مربع فضا را گرم می کند. زمان خرید محصول به حداقل و حداکثر مقدار تولید انرژی بخاری گازی توجه داشته باشید.همچنین به مقدار فضایی که در اختیار دارید و میخواهید محصول را در آنجا قرار دهید نیز توجه بسیاری کنید تا بنابر فضایی که در اختیار دارید محصول مناسبی را انتخاب و تهیه نمائید.

آیا میتوان از لوله های آکاردئونی برای دودکش بخاری گازی ها استفاده کرد؟

به علت ساختار این محصول ، پس از گذشت مدتی شکل اولیه خود را از دست می دهند و به حالت آویزان در می آیند. همچنین احتمال پیچ و خم های نامناسب در طول دودکش وجود دارد و نیز وزن لوله هم باعث می شود تا در بلند مدت منجر به خارج شدن از محل اتصال به دهانه دودکش های دیوار بشود.

بخاری گازی راد سیستم

پیشنهاد:
خرید بهترین یخچال و فریزر امرسان

نکات ایمنی که هنگام استفاده از بخاری گازی راد سیستم بایستی به آن توجه کنید

  1. هنگام استفاده از این وسیله از درزبندی تمام منافذ خودداری نمائید.
  2. حتما از دودکش استاندارد استفاده نمائید و عدم استفاده از آن خطرات جانی بسیاری به همراه دارد
  3. وجود سیستم ایمنی قطع جریان گاز در اثر کاهش اکسیژن
  4. عدم استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق خواب ها ، حمام ، سرویس بهداشتی و…
  5. انتهای خروجی دودکش بایستی حداقل یک متر از سطح پشت بام بالاتر باشد.
  6. کنترل کردن دوره ای جهت اطمینان از مناسب بودن شراایط دودکش لازم می باشد.

مزایا و معایب استفاده از بخاری گازی راد سیستم

مزایا

بخاری گازی شامل کارایی های بهتری هستند و آلودگی زیست محیطی آنها نسبت به سوخت های فسیلی دیگر کمتر می باشد و بسیار مقرون به صرف می باشد و نسبت به بخاری های برقی ارزان قیمت تر هستند و زمان قطع شدن برق گرمایششان مختل نمی شود.

معایب

استفاده کردن از این محصول قطعا تبعات منفی نیز به دنبال دارد که هر ساله به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی اتفاق های ناگواری پیش می آید. یکی دیگر از معایبی که این محصول به همراه دارد تولید منواکسید کربن می باشد. برای این که مقدار تولید منواکسید کربن بخاری ها کم شود ، حس گرهایی بر روی بخاری ها تعبیه شده است تا در صورت نشت بخاری خاموش بشود.

نکاتی که هنگام خرید بخاری گازی راد سیستم بایستی به آن توجه کنید

  • متراژ فضایی که در اختیار دارید

اولین نکته ای که هنگام خرید محصول بایستی به آن توجه داشته باشید مقدار فضا و مکانی که در اختیار دارید می باشد. در صورتی که فضای شما کوچک باشد و از بخاری های توان بالا استفاده کنید فقط هزینه خودتان رو دور ریخته اید همچنین برعکس. شما می بایستی محصولی را تهیه کنید تا متناسب با فضایی که در اختیار دارید باشد نه کوچک تر و نه بزرگ تر.

  • ترموکوپل

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید سیستم ایمنی ترموکوپل می باشد. این وسیله یک قطعه تست شده و کاملا مهم در بخاری های گازی می باشد و بلافاصله با خاموش شدن وسیله گرمایشی وارد عمل شده و با قطع جریان گاز مانع از نشت و بروز خطرات پس از آن در محیط می شود.

  • رده انرژی

پس از پیدا کردن بخاری متناسب خود بهتر است به برچسب رده انرژی آن نیز توجه داشته باشید . بخاری گازی با برچسب انرژی A شامل حداقل انرژی مصرفی و بیشترین کارایی می باشد که برای خرید آن نبایستی عجله کنید.

پیشنهاد:
خرید بهترین اجاق گاز

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
[recent_products per_page="12" orderby="date"]
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه