خرید بهترین تلویزیون HD

  • ۴ اسفند ۱۴۰۲
  • 0 نظر
  • Fatemeh Nazari
5/5 - (1 امتیاز)

همانگونه که می دانید تلویزیون HD یکی از وسیله های ارتباط جمعی می باشد و منجر می شود اشخاص در هر کجای دنیا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.در گذشته تلویزیون ها حالت ابتدایی داشتند و تصویر زمینه آن ها فقط سیاه و سفید بود و با گذشت زمان آنها به حالت رنگی تبدیل شدند. در دنیای امروز تلویزیون ها از لحاظ کیفیت و امکانات ، پیشرفت قابل توجهی داشته اند به صورتی که از فناوری ها و تکنولوژی های مختلف و گوناگونی برخوردار هستند به همین علت ضروری می باشد قبل از خرید محصول که امکان داد ساعت های طولانی به تماشای برنامه های مورد علاقه ی خود بنشینید ، درباره ی کارایی و خصوصیت های آن اطلاعات کافی را داشته باشید.

خرید تلویزیون در درجه اول کار ساده ای به نظر بیاید ، منتها فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارند که لازم می باشد زمان خرید از آن ها با خبر باشید و در انتخاب خود آنها را مد نظر بگیرید.تلویزیون به معنای وسیله ای می باشد که تصویر افراد و اشیاء مختلف را از فاصله ی دور توسط امواج الکتریکی نمایش می دهند و نام دیگر آن دورنما می باشد.

خرید تلویزیون HD

پیشنهاد:
خرید 60 مدل زیباترین میز تلویزیون دیواری

انواع مختلف تلویزیون

  • تلویزیون پلاسما

در این مدل از تلویزیون ها لامپ فلورسنت دارد که هرکدام از این لامپ ها اجزای شیشه ای مختلف و گوناگونی دارند. دو صفحه ما بین این لامپ ها وجود دارد که گاز نئون و زنون به آن تزریق می شود.این مدل از محصول ها 20 الی 60 هزار ساعت عمر می کنند.

  • تلویزیون LCD

در این مدل از محصول ها دو لایه شفاف مابین صفحه ها به کار رفته است و خیلی محکم به یکدیگر متصل شده اند. داخل یکی از این صفحه ها کریستال وجود دارد ، این کریستال ها به تنهایی نوری ندارند و بایستی از یک منبع دیگری مثل لامپ فلورسنت نور بگیرند. در نتیجه این مدل از محصول ها شامل توانایی کم یا زیاد کردن نور صفحه می باشند.

  • تلویزیون LED

داخل این محصول ها دیودهایی به کار رفته است که مسئولیت پخش کردن نور را به عهده دارند.این توانایی منجر به شفاف نشان دادن رنگ مشکی و کنتراست بالای آن می شود. به بیان دیگر تلویزیون های LED همان LCD ها هستند با این تفاوت که نور زمینه آن ها LED می باشد.

  • تلویزیون  OLED

در طراحی این مدل از محصول ها ظرافت خاص و ویژه ای به کار رفته است و ضخامت آن بسیار باریک شده است. این محصول ها تصویری که به مخاطب نشان می دهند  FULL HD می باشد و کیفیت آن بهتر از پلاسما و LCD می باشد. در ساخت این محصول میلیون ها لامپ ال ای دی کوچک به کار رفته است همچنین کنتراست آن ها نیز بالا می باشد و رنگ مشکی را کاملا واضح نمایش می دهند.

  • تلویزیون QLED

شرکت سامسونگ در سال 2018 این خصوصیت را در محصول ها به وجود آورد که منجر شد کیفیت تصویر بسیار واضح و طبیعی باشد و شکل ظاهری آن نیز بسیار زیبا می باشد.این خصوصیت منجر می شود که تصویرها را با جزئیات بیشتری ببینید. این مدل از محصول ها طول عمر بالایی دارند و با گذشت سال ها دچار هیچ گونه مشکلی نمی شوند.

تفاوت OLED با LED چیست؟

کیفیت تصویر در تلویزیون های OLED بسیار بالاتر از تلویزیون های LED می باشد. در صورتی که به دنبال بهترین کیفیت ممکن می باشید مدل  OLED بهترین انتخاب برای شما می باشد. تلویزیونهای OLED با یکنواختی خاکستری ، سیاهی کامل ، زاویه دید وسیع ، گسترده و بیشتر از حد متوسط تصویر بهتری نسبت به LED برای شما ارائه می دهد. به عنوان مثال چنانچه در یک اتاق تاریک به تماشای تلویزیون نشسته باشید تلویزیونهای OLED  رنگ های سیاه را به خوبی برای شما نمایش می دهند در نتیجه کیفیت تصویر افزایش پیدا می کند.

تلویزیون HD

پیشنهاد:
خرید بهترین تلویزیون 32 اینچ

بهترین مارک تلویزیون HD

از بهترین مارک های تلویزیون می توان به ال جی ، سامسونگ ، پاناسونیک ، سونی و… اشاره کرد. همچنین در بازار ایران برندهایی مانند اسنوا ، ایکس ویژن ، جی پلاس و… نیز به عنوان بهترین تولیدکنندگان ایرانی به حساب می آیند.

فناوری HDR در تلویزیون چیست؟

HDR مخفف کلمه ی High Dynamic Range می باشد ، در سال 2019 به تلویزیونها اضافه شد. این فناوری را می توان آینده سرگرمی و تصویر گذاشت. HDR می تواند تصاویر را با کنتراست بسیار بالا و طیف رنگی واقعی به نمایش بگذارد و به بهتر دیدن صحنه ها کمک کند.یعنی شما با کمک این فناوری می توانید ، تصویرها و صحنه های زنده که به واقعیت نزدیک تر است را مشاهده کنید.

آیا تمامی تلویزیون های HDR با یکدیگر برابر می باشند؟

پاسخ این سوال منفی می باشد ، هر محصولی که صرفا بر روی جعبه خود عنوان HDR نوشته شده باشد ، به این معنا نمی باشد تصاویر به نمایش گذاشته شده هم به همان اندازه باکیفیت می باشند

روش نگهداری از تلویزیون های HD

  1. محصول را در فضایی قرار دهید تا جلوی نور مستقیم خورشید نباشد.
  2. پس از خرید محصول حتما گارد محافظ صفحه را نیز متناسب با اینچ تلویزیون تهیه نمائید تا از احتمال آسیب دیدگی جلوگیری نمائید.
  3. برای تمیز کردن آن حتما بایستی از اسپری مخصوص ال ای دی استفاده نمائید و توصیه میکنیم به هیچ عنوان از شیشه پاک کن استفاده نکنید.
  4. در صورتی که میخواهید محصول را بر روی پایه روی دیوار نصب کنید ، توجه داشته باشید که هنگام نصب به صفحه آن فشار وارد نکنید.
  5. تلویزیون را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

تلویزیون HD چه اندازه ای بخریم؟

انتخاب این محصول با اندازه مناسب ، تصویری همه جانبه برای شما می سازد. در صورتی که تلویزیون شما نسبت به فضایی که برای آن در نظر گرفته اید خیلی بزرگ باشد ، شما به احتمال زیاد متوجه کاهش وضوح تصویر می شوید همچنین افراط در کوچکی آن نیز باعث دوبینی شما میشود و به چشم های شما آسیب می رساند.بنابراین شما بایستی بنابر فضایی که در اختیار دارید بهترین اندازه مناسب را برای خود تهیه نمائید تا با مشکل روبه رو نشوید.لازم به ذکر است که هنگام انتخاب درست بهتر است فاصله بین محل قرارگیری محصول و محل تماشای مستقیم را اندازه بگیرید و رزولوشن مناسبی را تهیه نمائید.

تلویزیون HD هوشمند بخریم یا غیر هوشمند؟

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی نیاز روز افزون انسان ها به فضای مجازی ، تلویزیون های هوشمند در هر جا و فضایی یافت می شوند ، به شکلی که بیش از 70% تلویزیون های فروخته شده تلویزیون های هوشمند می باشند.ساده ترین تعریف برای این مدل از محصول ها ، توانایی اتصال به اینترنت توسط وای فای یا کابل LAN می باشد. این مدل از محصول ها میتوانند به محتواهای آنلاین دسترسی داشته باشند و بسیاری از مرورگرهای وب را پشتیبانی می کنند. همچنین می توانید از طریق آن ها به صورت آنلاین فیلم تماشا و بازی کنید. در صورتی که قصد تماشای محتوا از برنامه YouTube را دارید از قابلیت نصب شدن آن بر روی محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید. از دیگر خصوصیت های تلویزیون هوشمند می توان به کنترل کردن آن ها توسط موبایل اشاره کرد

نکاتی که هنگام خرید تلویزیون HD بایستی به آن توجه کنید

  • به مقدار فضایی که برای قرار دادن محصول در اختیار دارید توجه نمائید تا نه تلویزیون خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک تهیه کنید. به عنوان مثال قرار دادن یک تلویزیون 65 اینچی برای یک فضای 12 متری چندان مناسب نمی باشد زیرا فضای اتاق خیلی کوچک است و مجبور می شوید در نزدیکترین فضای ممکن به تلویزیون بنشینید و این امر به چشم های شما آسیب می رساند.
  • به هوشمند یا غیر هوشمند بودن محصول توجه بسیاری داشته باشید
  • حتما محصولی را تهیه نمائید تا از رزولشن بالایی برخوردار باشد. همانگونه که در بالاتر گفتیم هر مقدار رزولوشن بالا تر باشد کیفیت تصویر نیز بهتر خواهد بود.
  • به کیفیت صدای محصول نیز توجه بسیاری داشته باشید زیرا برخی از محصول ها از کیفیت صدای خوبی برخوردار نمی باشند.
  • به تعداد تجهیزاتی که قرار است به تلویزیون متصل کنید توجه کنید زیرا محصول انتخابی شما بایستی تمامی ورودی های مورد نظر شما از قبیل کنسول بازی ، ساندبار و… را داشته باشد تا بعدا به مشکل نخورید.
  • یکی از موارد مهمی که هنگام خرید تلویزیون باکیفیت می بایستی به آن توجه داشته باشید برند محصول می باشد ، اصولا در پایان هر سال و یا به شکل دوره ای برخی از سایت های تخصصی شروع به ارزیابی و رتبه دهی برندهای فعال در حیطه طراحی و تولید انواع مختلف تلویزیون ها می روند و آنها را بنابر آمار فروش ، پشتیبانی فنی ، مقدار استقبال خریدارها ، خدمات جانبی و… در یک جدول معیین می کند که می تواند کمک بسیاری برای شما در خرید تلویزیون کند.
پیشنهاد:
خرید 60 مدل تلویزیون هوشمند ایرانی و خارجی
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
[recent_products per_page="12" orderby="date"]
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه