خرید بهترین زودپز فلر

  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
  • 0 نظر
  • Fatemeh Nazari
3.5/5 - (2 امتیاز)

این روزها مشغله کاری و کمبود وقت زندگی دلیلی شده است که به دنبال راه‌حلی برای سرعت بخشیدن و راحتتر انجام دادن کارها باشیم. یکی از این کارها، پختن غذاست که ممکن است در روز زمان زیادی از ما بگیرد. اما با وجود ابزار پخت و پز امروزی می‌توانیم هم در زمان خود صرفه‌جویی و همچنین ارزش مواد غذایی را در حین پختن، حفظ کنیم. یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ابزار آشپزی برای طبخ انواع غذاهایی که نیاز به زمان طبخ نسبتا زیادی دارند، زودپز های فلر هستند.

خرید زودپز فلر

پیشنهاد:
خرید 60 مدل زودپز باکیفیت

 مزایای استفاده از زودپز فلر

  1. صرفه جویی در زمان
  2. پخت سالم تر غذا
  3. حفظ ارزش غذایی و طعم غذا
  4. صرفه جویی در انرژی

درادامه این مطلب شما را با انواع زودپزها و همچنین راهنمای خرید زودپز آشنا می نماییم.

زودپز فلر چگونه کار می‌کنند؟

در زودپز، غذا در یک ظرف دربسته و تحت فشار پخته می‌شود و این باعث می شود که سرعت پخت افزایش پیدا ‌کند. دلیل افزایش سرعت پخت افزایش نقطه جوش مایعات در اثر افزایش فشار است. درنتیجه هر چقدر فشار داخل زودپز بیشتر باشد، مایعات داخل آن نیز زودتر به جوش می‌آیند. زمانی که مواد اولیه را به همراه آب، داخل زودپز می‌ریزید، حرارت باعث جوشیدن آب و در نتیجه تشکیل بخار می‌شود. رفته رفته که حجم بخار بیشتر شد، فشار داخل ظرف بیشتر شده و نقطه جوش آب نیز با افزایش فشار بالا رفته و در نهایت این افزایش دما، باعث می شود غذا در زمان کوتاهتری بپزد چراکه این دما بالاتر از دمای جوش آب در حالت معمولی می باشد.

آشنایی با انواع مختلف زودپز های فلر

همانند دیگر ابزار مناسب آشپزی، زودپزها مدل های مختلفی دارند. در اینجا زودپزها را با توجه به منبع حرارتی مورد نیازشان تقسیم بندی می کنیم که با توجه به این مورد زودپزها به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

  • زودپز برقی فلر

این نوع از زودپزها جزو زودپز های حرفه ای می باشند و قابلیت تنظیم برنامه جهت پختهای گوناگونی  را دارند. زودپز های برقی دارای مدل های مختلفی می باشند که هرکدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند و توانایی هایی مانند ماست ساز ،کیک پز، سرخ کردن و … را دارند.

سطح فشار یا همان PSI دراین مدل از زودپزها کمتر از مدل های گازی می باشد  و به همین دلیل سرعت تهیه و گرم کردن غذا توسط آنان در مقایسه با نوع گازی کندتر است. اما استفاده از زودپزهای برقی آسان تر است چون که خود زودپز دمای لازم برای پخت را تنظیم می کند، همچنین این زودپزها ایمنی بالاتری دارند و به دلیل داشتن تایمر و برنامه های مختلف می توانند مانع از سوختن غذا بشود. این زودپزها قیمت های بالاتری نسبت به مدل های گازی دارند و دارای ماندگاری و طول عمر کمتری نیز می باشند؛ اما امکانات پیشرفته آشپزی همانند: تنظیم فشار، زمان پخت و… را دارند و کار با آنها بسیار ساده است.

  • زودپز گازی فلر

دراین مدل از زودپزها طبخ و تهیه غذا سرعت بیشتری دارد و باید میزان حرارت آن ها  توسط کم و زیاد کردن شعله های گاز تنظیم شود. توجه داشته باشید در اینگونه از زودپزها میتوانید قبل از بستن درب زودپز محتویات غذا را داخل زودپز سرخ و آماده سازی کنید، که انجام آن در زودپزهای برقی ممکن نیست. این زودپزها به دلیل به صرفه تربودن هزینه مصرف گاز نسبت به برق بیشترمورد توجه قرار گرفته اند و همچنین دوام و طول عمر آنها نیز بیشترمی باشد.

زودپز فلر

پیشنهاد:
خرید 60 مدل زودپز باکیفیت

نکات مهم هنگام خرید زودپز فلر

  • انتخاب نوع

همانطور که دربالا توضیح داده شد، زودپزها دارای ۲ نوع گازی و برقی می باشند که هر شخصی می تواند با توجه به سلیقه ،بودجه  و شرایط  در نظرگرفته شده تصمیم به خرید زودپز مورد علاقه خود بگیرد.

  • جنس بدنه

جنس بدنه زودپز از نکته های مهمی است که برای خرید زودپز باید در نظر گرفته شود. زودپزها معمولا  از جنس های آلمینیوم ، استیل ، چدن و آلیاژ ساخته می شوند . بدنه های استیل ضد خوردگی ، ضد خش ، با دوام و دارای استحکام بسیار بالایی می باشند . این نوع بدنه بسیار با کیفیت است اما قیمت بالاتری نسبت به سایر جنس ها  دارند . به دلیل کمترین واکنش استیل با مواد غذایی استیل گزینه بسیار خوبی برای حفظ طعم و مزه مواد غذایی به شمار می آید. بدنه های آلمینیومی در انتقال دما بسیار خوب عمل میکنند . این نوع بدنه استحکام مناسب و همچنین قیمت پایین تری نسبت به استیل دارد . بدنه های چدنی با لایه ای از تفلون پوشیده می شوند که برای سلامتی مضر است . اما  اگر این ظروف با سرامیک پوشش داده شوند گزینه مناسبی خواهند بود.

  • ضریب ایمنی

موردی مهم و حائز اهمیت که هنگام انتخاب و خرید زودپزمناسب باید به آن توجه شود، ضریب ایمنی استفاده از محصول  است. به یاد داشته باشید که  یک زودپز حتما باید دارای سیستم قفل خودکار روی درب خود باشد. همچنین بایستی دارای سوپاپ فشار بخار باشد تا به هنگام اتمام پخت و یا زیاد شدن فشار داخل دیگ زودپز، به کار افتاده و کم کم فشار را آزاد کند تا مانع از سوختگی شدید و یا  منفجر شدن زودپز  شما شود.

  • تعداد دسته و جنس آن

برخی زودپزها تک دسته و برخی دو دسته هستند که انتخاب آنها کاملا سلیقه ای می باشد.علاوه بر تعداد دسته ها،مقاومت و نسوز بودن دستگیره ها بسیار مهم است و با توجه به گنجایش دیگ زودپز، بزرگی و یا کوچکی دسته ها طراحی می شوند تا جابه جایی این ظروف غذایی با اطمینان بیشتری باشد.

  • گنجایش محصول

زودپزها گنجایش های گوناگونی دارند که گنجایش آنها را با واحد لیتر بیان می کنند. هرشخصی با توجه به تعداد افرادی که برای آنها غذا درست می کند اقدام به خرید زودپز با گنجایش مورد نیازش می کند. به طور مثال برای دونفر زودپز چهار لیتری و برای یک خانواده ۴ الی ۷ نفره سایز ۸ تا ۱۰ لیتری آن مناسب است.

  • میزان فشار(PSI)

میزان فشار یا همان PSI با واحد پوند بر اینچ مربع اندازه گیری می شود. اندازه طبیعی آن در زودپزهای گازی معمولا 15 است که در بیشتر زودپزها نیز مشاهده می شود. اما زودپزهای برقی فشار 10 تا 12 دارند، که این مقدار نشان می دهد  برای مدت کوتاهی نمی تواند غذای پخته و جاافتاده درست کنید و سرعت کار آنها کندتر خواهد بود.

  • قابلیت تنظیم فشار

پارامتر تغییر میزان فشار به شما این امکان را می دهد تا شما بتوانید با تنظیم فشار داخل دیگ زودپز، غذای خود را به آرامی و یا با سرعت بالا تهیه نمایید. وجود این پارامتر کمک می کند تا  شما بتوانید با توجه به مواد غذایی مصرفی خود، درجه حرارتی مناسب را برای پخت آنها بوجود آورید .این قابلیت با دقت بالا را از زودپزهای برقی می توان انتظار داشت.

  • سوپاپ فشار بخار

مهمترین قسمت یک زودپز، سوپاپ فشار بخار آن است. این سوپاپ باعث می شود تا به محض افزایش فشار بخار داخل دیگ زودپز، به شما هشدار داده شود و بخارهای اضافه از ظرف خارج  شوند و شرایط پخت را برایتان ایده آل نمایند. اگر سوپاپ فشار از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد ممکن است افزایش فشار دیگ به منفجر شدن زودپز بیانجامد.

  • سبد بخارپز

سبد بخارپز نیز دربرخی از زودپزها وجود دارد که باعث می شود شما بتوانید در کنار طبخ غذای اصلی خود، با فشار بخار موجود در ظرف، دیگر مواد غذایی نظیر: سبزیجات، خوراک های دریایی و غیره را بصورت کاملا بخار پز شده بپزید.

  • قابلیت شستشو

از دیگر مواردی که بهتر است هنگام خرید زودپزها به آن هم توجه کنید، قابلیت شستشوی این نوع از ظرفها با ماشین های ظرفشویی و یا بصورت دستی می باشد. همچنین زودپزی خریداری کنید که به راحتی بتوانید قطعات آن را بشویید. یکی از مهمترین این قطعات سوپاپ فشاربخار و واشر لاستیکی دور در زودپز هستند که باید پس از هر بار پخت غذا شسته شوند.

  • دفترچه راهنما

بهتر است دنبال خرید زودپزی باشید که دارای دفترچه راهنما فارسی باشد تا بتوانید با قابلیت ها و امکانات موجود در محصول مورد نظرتان آشنا شوید و هم از دستورالعمل استفاده از آن آگاهی پیدا کنید.

  • قیمت زودپز

قیمت زودپز با توجه به برند تولید کننده، میزان گنجایش و همچنین سطح PSI تخمین زده می شود. همانطور که گفته شد زودپزهای برقی قیمت بالاتری نسبت به زودپزهای گازی دارند. استفاده از زودپزها علاوه بر خوبی ها و مزایای منحصر به فرد آنان، خطراتی نیز دارند و به همین دلیل همیشه به دنبال خرید زودپزهایی استاندارد و باکیفیت باشید .

پیشنهاد:
خرید بهترین فرش پوست

تا اینجا با نکاتی درباره انتخاب و خرید زودپز مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از چند زودپز ارزان، باکیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده‌ایم. همه این زودپزها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3.5/5 - (2 امتیاز)
نوشته های مرتبط
جدیدترین کالاها
[recent_products per_page="12" orderby="date"]
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه